Honlapunk azért használ cookie-kat, hogy fokozza az Ön számára nyújtott élményt. Honlapunk használatának folytatásával hozzájárul a cookie-k használatához. Bővebb információ:https://webshop.adix.hu/adatvedelmi_nyilatkozat_3

Vásárlási feltételek (ÁSZF)

 Preambulum

 

Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy nálunk vásárolt és megtisztelt bizalmával
 
Megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a hatályos ÁSZF tartalmát, ezért arra kérjük, hogy mielőtt véglegesíti megrendelését olvassa el a feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben az ÁSZF minden pontjával egyetért, és önmagára nézve kötelező érvényűnek tekinti.
 
Ha bármivel kapcsolatban kérdése merül fel (pl. vásárlás menete, webáruház működése stb.), kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!

 

A szerződés lényeges tulajdonságai:

1. Impresszum: Az üzemeltető adatai
2. Tárhelyszolgáltató adatai
3. ÁSZF hatálya, elfogadása
4. Megvásárolható termékek, szolgáltatások
5. Rendelési információk, a rendelés menete
6. A megrendelések feldolgozása
7. Fizetési feltételek
8. Szállítási feltételek
9. Házhoz szállítás díjszabása
10. A csomagok átvétele
11. Garancia. szavatosság
12. Az elállási jog
13. Adatkezelési információk
14. Jogérvényesítés
15. Egyebek
16. Fogalmak
17. Jogszabályok
 
 
1. IMPRESSZUM: SZOLGÁLTATÓ (ELADÓ, VÁLLALKOZÁS) ADATAI

 

Név: Adix-Trade Kft.

Székhely: 4031 Debrecen, Házgyár utca 13.

Levelezési cím: 4031 Debrecen, Házgyár utca 13.

Nyilvántartásba bejegyző hatáság neve: Debreceni Törvényszék Cégbírósága

Cégjegyzékszám: 09 09 007299

Adószám: 11146106-2-09

Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-82387/2015

Képviselő: Juhász László, ügyvezető igazgató

Kapcsolattartó: Mile Tamás üzletvezető

Telefonszám: +3620923-6708

E-mail: debrecen@adix.hu

Honlap: https://webshop.adix.hu/

 

Tárhelyszolgáltató: Shoprenter.hu Kft.

Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Elérhetőség: +36-1/234-5012, info@shoprenter.hu

 

2. TÁRHELYSZOLGÁLTATÓ ADATAI

 

Név: ShopRenter.hu Kft.

Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Elérhetőség:  info@shoprenter.hu

Weboldal: www.shoprenter.hu

 

3. ÁSZF HATÁLYA, ELFOGADÁSA

 

A felek között létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg.
Az ÁSZF tartalmazza a feleket megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a szavatossági és felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit. Az ÁSZF a felek között létrejövő szerződés részét képezi.
Jelen szerződés hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.adixkisker.hu weboldalon található elektronikus piactéren (Adix kiskwer webáruház) történik.

 

 3.1. A SZERZŐDÉS NYELVE, A SZERZŐDÉS FORMÁJA

 

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve: magyar.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó (vállalkozás) nem iktatja.
 

3.2. ÁRAK

 

Az árak forintban értendők, bruttó árak, azaz tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t, de nem tartalmazzák a szállítási és csomagolási költségeket. A díjmentes szállítási feltételekről az ÁSZF 8. pontja rendelkezik. Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltozás jogát fenntartjuk.  
 
Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, és megrendelés érkezett a termékre, de szerződést még nem kötöttek a felek, úgy az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el az Eladó.

 

3.3. ELJÁRÁS HIBÁS ÁR ESETÉN

 

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
  • 0 Ft-os ár,
  • kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 2000 Ft-os termék esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 600 Ft-ért kínált termék).
  • Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
 

4.  MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK

 

A webáruházban megjelenített termékek online, házhoz szállítással vagy személyes átvétellel rendelhetők meg. A vásárolt áruk jellemzőit a konkrét árucikk információs részéből tudhatja meg. Amennyiben kérdés merül fel a megvásárlandó árucikkel kapcsolatban, ügyfélszolgálatuk készséggel áll rendelkezésre az 1. pontban ismertetett elérhetőségeken.  A vállalkozás által forgalmazott termékek használati utasítása, biztonságtechnikai adatlapja – ahol ezt jogszabály előírje – az áruhoz mellé csatolásra kerül. A leírás esetleges pontatlanságáért nem vállalunk felelősséget. A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár, a feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek. Az esetleges elírásokból eredő károkért cégünk nem vállal felelősséget.

 

5. HONLAP HASZNÁLATA, RENDELÉS MENETE

 

Az webshop.adix.hu webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”) szabályozza. A webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
 

5.1. REGISZTRÁCIÓ

 

A webáruház szolgáltatásait bárki jogosult igénybe venni, amennyiben a weboldalon érvényesen és sikeresen regisztrálja magát, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat. A regisztráció a weboldal felső részének jobb oldalán található linkre való kattintással tehető meg, az ott található adatok, adatlap kitöltésével. A regisztrációt kollégánk minden esetben elbírálja és visszaigazolja, emailben történő értesítéssel.  A regisztráló partner által tévesen/hiányosan/pontatlanul megadott adatokra vagy az webshop.adix.hu oldalon elvégzett bármely adatmódosítási, adatrögzítési károkért cégünk nem vállal felelősséget. A webáruház üzemeltetőjét nem terheli felelősség abból adódó károkért sem, ami azért következik be mert a regisztráló partner jelszavát elfelejti vagy az illetéktelen személy számára, az üzemeltetőnek nem felróható okból hozzáférhetővé teszi.  A regisztráló vállalja, hogy jelszavát körültekintően kezeli, őrzi és illetékteleneknek nem adja át.

 

5.2. TERMÉK KIVÁLASZTÁSA

 

A honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és ezen belül az egyes termékeket. Az egyes termékekre kattintva találja a termék fotóját, cikkszámát, ismertetőjét, árát. Önnek vásárlás esetén a honlapon szereplő bruttó árat kell megfizetnie. A termékek legtöbbje fényképpel is ellátott, melyek szerzői jogi védelem alatt állnak. Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk!

 

5.3. KOSÁRBA HELYEZÉS ÉS KOSÁR MEGTEKINTÉSE

 

A Termék kiválasztása után Ön a "Kosárba rakom" gombra kattintva helyezhet - tetszőleges számú - terméket a kosárba anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek. A Kosár tartalmát Ön a termék melletti jobb oldalon láthatja. A Kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig – a "Rendelés véglegesítése" gomb megnyomásáig – szabadon módosítható, a kosárból tetszés szerinti távolíthatók el, és adhatók hozzá termékek, illetve a kíván termékszám megváltoztatható. Amennyiben meg szeretné tekinteni a kosara tartalmát, akkor kattintson a jobb oldalon található Kosár gombra. Itt lehetősége van a kiválasztott termékeket eltávolítani a kosárból, illetve a termék darabszámát megváltoztatni a plusz, mínusz gombok megnyomásával vagy begépeléssel.  Ha itt úgy dönt, hogy a kiválasztott terméket ismét meg szeretné nézni vagy újabb terméket szeretne a kosárba helyezni, úgy kattintson a „Vásárlás folytatása” gombra! Amennyiben Ön nem kíván több terméket a kosárba helyezni, úgy kattintson a „Pénztár/Tovább a pénztár” gombra!

 

5.4. VÁSÁRLÓI ADATOK MEGADÁSA

 

„A tovább a pénztárba” gomb lenyomását követően megjelenik egy bejelentkezési felület. Itt bejelentkezhet belépési adataival, vagy ha még nem regisztrált megadhatja adatait és regisztrálhat (visszaigazolás után tud belépni).   A „Tovább a Szállítási mód” ikonra kattintva tud továbblépni, itt kell bejelölnie, hogy a megrendelt terméket személyesen kívánja átvenni (személyes átvétel), vagy házhozszállítást kér futárszolgálattal. Kiszállítás esetén a rendszer jelzi a kiszállítás díját, melyet Ön köteles megfizetni megrendelés esetén. A csomagot a GLS futárszolgálat szállítja el az Ön által megadott címre. A személyes átvétel menüpontra kattintva üzletünkben van lehetősége a termék átvételére, egyeztetett időpontban. Ha bejelölte a megfelelő szállítási módot, a fizetési mód kiválasztása következik. Az alábbi fizetések közül tud választani: banki átutalás, utánvét. Itt tudja kiválasztani a számlázási adatokat is (alapértelmezésben a regisztrációkor megadott cím, ha ezen változtatni szeretne, akkor a cím hozzáadása gombbal teheti. A jobb oldali menüsorban tudja begépelni kuponkódját, amennyiben rendelkezik kuponnal.

 

5.5. A RENDELÉS ÁTTEKINTÉSE

 

A fenti szövegdobozok kitöltését követően Ön az „Összegzésgombra kattintva láthatja összegezve az Ön által korábban megadott adatokat, így a Kosár tartalmát, a felhasználói, számlázási és szállítási adatokat és az Ön által fizetendő összeget (nettó- és bruttó). A „Megjegyzés” szövegdobozban Ön tetszőlegesen adhat meg további információt.

 

5.6.  A RENDELÉS VÉGLEGESÍTÉSE (AJÁNLATTÉTEL)

 

Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni
kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy előbb el kell fogadni a vásárlási feltételeket (pipa a négyzetbe), majd a „Megrendelem”
gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A megrendelés leadása nem minősül szerződésnek, a teljesítésig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre elektronikus formában van lehetőség. A Felek között a szerződés a rendelés visszaigazolásával jön létre. A webáruházban megrendelt, de személyesen átvétel is távollévők között megkötött szerződésnek minősül. A jelen ÁSZF rendelkezései szerint Ön a „Megrendelem” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem kerül visszaigazolásra, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
A megrendelést a Szolgáltató csak akkor fogadja el, ha Ön a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. (Ha az Ügyfél valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól.)
A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

Az Ügyfél a megrendelés leadásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési és Felhasználási Feltételeket (Vásárlási feltételeket) elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
 

 

5.7. ÁT NEM VETT CSOMAGOK ESETÉN KÖVETETENDŐ ELJÁRÁSREND

 
Amennyiben a Vásárló nem veszi át a megrendelt és szállításra átadott Árut és a jogszabályokban biztosított indoklás nélküli 14 napon belüli elállási szándékát sem jelzi az Eladó felé, megszegi az Eladóval kötött szerződését, amely alapján kötelezettsége az Áru átvétele és ezzel az Eladó teljesítésének elfogadása.
Ebben az esetben Eladó megkísérli az Áru ismételt kiszállítását, amennyiben ezt Vásárlóval egyeztetni tudja, de az ismételt kiszállítást szállítási díj fizetéséhez kötheti. Amennyiben az ismételt kiszállítás sikertelen, vagy azt nem lehet a Vásárlóval egyeztetni, mert a Vásárló megtagadja az együttműködést, Eladó jogosult a Vásárlóval kötött szerződést a szerződésszegés miatt azonnali hatállyal felmondani és a sikertelen ki és visszaszállítás költségét kötbérként érvényesíteni Vásárló felé. Felek a szerződés felmondására elfogadják a Vásárló által a rendeléskor használt email, mint kommunikációs forma használatát és rögzítik, hogy a felmondás közlésének időpontja az az időpont, amikor a felmondó levél a Vásárló email fiókjában hozzáférhetővé válik.

 

6. RENDELÉS FELDOLGOZÁSA, A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE

 

Önnek bármikor lehetősége van rendelés leadására, A megrendelések feldolgozása munkanapokon 16:30 óráig történik. A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. A szerződés az Ön által tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre.


Amennyiben a webáruházban található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, melynek adatait, elérhetőségét az 1. pontban találja.

A weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát vállalkozásunk fenntartja azzal, hogy a módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.
A raktáron levő termékeknél teljesítési határidő a visszaigazolástól számított 3 munkanapon belül. A nagyobb terjedelmű vagy több tételből álló megrendelés esetén fuvarszervezés miatt ez a határidő lehet hosszabb, de ez minden esetben egyeztetésre kerül az ügyféllel. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
 

6.1. ADATÁTVITELI HIBÁK JAVÍTÁSÁNAK LEHETŐSÉGE


Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.
A személyes adatok (pl.: számlázási cím, szállítási cím, telefonszám, stb…) tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható a fiók menü pontban (a webáruház felső menü sorában az Üdvözöljük szó melletti legördülő menüből választható ki). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra az Áru. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét. Amennyiben a Vásárló a rendelés véglegesítése után fedez fel hibát a megadott adataiban, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményeznie kell a rendelése módosítását. A hibás rendelés módosítását a megrendeléskor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással jelezheti Vásárló az Eladó felé.
Ha tévedésből mégis mást rendelt, mint amit szeretett volna, és ezt utólag, a lehető legrövidebb időn belül észreveszi, kérjük, jelezze ügyfélszolgálatunk, a debrecen@adix.hu e-mail címen, vagy az +36 20 344 2900-as telefonszámon.


6.2 VISSZAIGAZOLÁS


A 2001.évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a webáruház azonnali értesítést küld a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Jelzés értékkel bír: jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét a rendszer regisztrálta és továbbította illetékes munkatárs felé.

Cégünk a megrendelés megérkezését követően köteles az Ön részére a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a webáruház ajánlati kötöttsége, illetve az Ön bárminemű kötelezettsége automatikusan megszűnik.
A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik. A szerződés kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, iktatásra nem kerül és a későbbiekben nem kereshető vissza.

Amennyiben a legnagyobb gondossága ellenére olyan ár kerül feltüntetésre, amely a piaci áraknak ellentmond, jelentősen eltér a termék közismert becsült árától, a szolgáltató nem köteles leszállítani a terméket. Ez különösen igaz a rendszerhiba miatt 0-Ft. vagy 1-Ft. -on megjelenített árakra. Ilyen esetben a szolgáltató azonnal javítja az árat és felajánlja a vásárlónak a helyes áron történő vásárlást. A vásárló ezt nem köteles elfogadni, elállhat a megrendeléstől, tekintettel arra, hogy szerződés nem jött létre a két fél között.


7. FIZETÉSI FELTÉTELEK


Áruházunkban lehetőség van banki átutalással, utánvéttel és személyes átvétel esetén készpénzzel és bankkártyával történő fizetésre.
 

7.1.BANKKÁRTYÁS FIZETÉS BOLTJAINKBAN

A debreceni illetve nyíregyházi üzletünkben bankkártyával is kifizetheti a termék vételárát.

 

7.2. BANKI ÁTUTALÁS

A termékek ellenértékét banki átutalás útján is rendezheti. Az átutaláshoz szükséges adatok:
Kedvezményezett bankja: OTP Bank
Kedvezményezett neve: Adix-Trade Kft
Adószám: 11146106-2-09
Cégjegyzékszám: 09 09 007299
Kedvezményezett számlaszáma:  11738008-20210586-00000000

 

7.3. UTÁNVÉTEL

Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot. A futárnál vagy az átvételi pontokon bankkártyával is lehet fizetni. Az utánvétel illetéke bruttó 1072 Ft.

 

7.4. KÉSZPÉNZES FIZETÉS

 

Önnek lehetősége van a termék árát a debreceni illetve nyíregyházi üzleteinkben a termék átvételekor készpénzben kifizetni.
 

7.5. SZÁMLAKÜLDÉS

A megrendelés visszaigazolásában szereplő árak, átvételi és szállítási költségek véglegesek és az áfát, valamint az egyéb költségeket is tartalmazzák. A Vásárló nem köteles megfizetni semmilyen további díjat amennyiben jelen ÁSZF azt nem szabályozza.

A vásárlásról pdf számla kerül kiállításra, a számla kiállításáról a Vásárló, a vásárláskor megadott e-mail-címre kap értesítést.

Fontos, hogy a Vásárló mindig ellenőrizze a Spam/Levélszemét mappát!

 

Az ADIX Kft. fenntartja a jogot, hogy a webshop.adix.hu weboldalon módosításokat eszközöljön, ideértve az árváltoztatást is. A rendelés időpontjában a közzétett érvényes vételár és szállítási díj/szolgáltatási díj alkalmazandó a szerződésre.

Az akciós, kedvezményes termékek vagy a https://webshop.adix.hu oldalon található tájékoztatóban megjelenített termékek vételára az akciós darabszámra vagy időtartamra, vagy a készlet erejéig érvényes.

 


8. SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK

 

Bruttó 40.000 Ft felett ingyenes szállítás



8.1. GLS FUTÁRSZOLGÁLAT

A megrendelt terméket a GLS futárszolgálat szállítja ki ön számára.

Bővebb információt itt talál: https://gls-group.eu/HU/hu/cimzetteknek-nyujtott-szolgaltatasok

Ezen szállítási mód díja bruttó 1422 Ft-tól súlytól és a rendelés bruttó összértékétől függően.

 

8.2. GLS CSOMAGPONT ÉS CSOMAGAUTÓMATA

 

A GLS csomagpontok előnye, hogy a megrendelők kényelmesen és saját időbeosztásuk szerint vehetik át az árut a kiválasztott Pontokon keresztül, ahol a készpénzes fizetés biztosított, illetve több ponton bankkártyát is elfogadnak.
 
A GLS CsomagPontok jól megközelíthető helyeken (benzinkutak, bevásárlóközpontok) találhatóak és többségük hosszú nyitva tartással, akár hétvégén is várja a csomagot átvenni  ügyfeleket.
GLS e-mail vagy SMS értesítőt küld a címzettnek az áru kiszállításáról. A vevő 5 munkanapon belül, bármikor átveheti a csomagot, figyelembe véve a GLS CsomagPont nyitva tartási idejét.
 
Ezen szállítási mód díja bruttó 1422 Ft-tól súlytól és a rendelés bruttó összértékétől függően.
 
8.3. MPL POSTÁN MARADÓ CSOMAG

A csomagot a Magyar Posta Logisztika szállítja házhoz az egyetemes postai szolgáltató által nyújtott postai szolgáltatás keretein belül. Csomag feladás 20-30 nap. 

 

8.4. SZEMÉLYES ÁTVÉTEL

Ingyenes átvétel Debrecenben illetve Nyíregyházán boltjainkban. Az üzletünkben van lehetőség bankkártyás fizetésre is.

 

Üzleteink:

DEBRECEN

 

4031 Debrecen, Házgyár utca 13.

 

+36 20 923 6708

 

Nyitvatartás: H-P: 8-16:30

 

NYÍREGYHÁZA

4400 Nyíregyháza, Tiszavasvári út 17.

 

+36 20 923 5737

 

Nyitvatartás: H-P: 8-15:00

 

 

 

8.5. TELJESÍTÉSI HATÁRIDŐ
 
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az Eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni.



9. HÁZHOZSZÁLLÍTÁS DÍJSZABÁSA

 

Bruttó 40.000 Ft feletti rendelés esetén (egyszeri kiszállítással) szállítási költséget nem számolunk fel!
 

A termékek pontos szállítási díja a termékoldalon található.

 

 

Szállítás Díja

 

 

 

Rendelés bruttó összértéke és súlya alapján

 

 

Házhoz szállítás GLS Futárszolgálatt

GLS CsomagPonton/Autómatán történő átvétel

MPL postán maradó csomag

Személyes átvétel – Adix-Trade Kft. szaküzleteiben

 

 

0 Ft-tól 39.999 Ft

és

10 kg alatt

 

1422 Ft

1422 Ft

5000 Ft

Ingyenes

 

0 Ft-tól 39.999 Ft

és

20 kg alatt

 

1713 Ft

1713 Ft

5000 Ft

 

0 Ft-tól 39.999 Ft

és

30 kg alatt

 

1918 Ft

1918 Ft

9990 Ft

 

0 Ft-tól 39.999 Ft

és

40 kg alatt

 

2590 Ft

2590 Ft

9990 Ft

 

40.000 Ft felett

és

40 kg alatt

 

Ingyenes

Ingyenes

9990 Ft

 

Utánvét díja

 

1072 Ft

1072 Ft

1072 Ft

 

 

 


Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot. A futárnál vagy az átvételi pontokon bankkártyával is lehet fizetni. Az utánvétel illetéke bruttó 1072 Ft.


10. A CSOMAGOK ÁTVÉTELE
 
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. Az Eladó késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az Eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni.

10.1. FUTÁRSZOLGÁLAT, CSOMAGPONT
 
Amennyiben Ön futárszolgálattal rendelte csomagját, a kiszállítás időpontjában kérjük a csomagot tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni.
Ezt követően olyan reklamációt, ami az áru hiánya miatt adódik a webáruháznak nem áll módjában elfogadni. Kérjük, amennyiben a csomag átvételekor hiányt tapasztal vagy elégedetlen a szállítással - még a szállítmányozó jelenlétében -, jegyzőkönyv felvételével dokumentálja észrevételét. Ha olyan külső sérülést lát a termék csomagolásán, amelyből feltételezni lehet a termék sérülését is, ne vegye át a csomagot. Ha a csomag sértetlen, a termék belül mégis sérült, akkor azt 24 órán belül jelezze ügyfélszolgálatunknak. Ha a termék a csomagoláson belül sérült, kérjük a csomagoló anyagot ne dobja ki, mert anélkül nem fogja tudni igazolni a csomag külső sértetlenségét.

10.2. SZEMÉLYES ÁTVÉTEL
 
A megrendelt terméket – a Vásárló előzetes jelzés alapján - személyesen is átveheti a webáruház üzletében:

Üzleteink:

DEBRECEN

 

4031 Debrecen, Házgyár utca 13.

 

+36 20 923 6708

 

Nyitvatartás: H-P: 8-16:30

 

NYÍREGYHÁZA

 

4400 Nyíregyháza, Tiszavasvári út 17.

 

+36 20 923 5737

 

Nyitvatartás: H-P: 8-15:00

 



11. GARANCIA, KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS 
 

Ön a webáruházzal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek.

Nem fogyasztóval (azaz vállalkozással) kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Ön – választása szerint– az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a webáruház üzemeltetője számára más igénye teljesítéséhez képest, aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását.  A hibát – amennyiben a webáruház üzemeltetője nem tudja megoldani - a webáruház költségére Ön is kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra okot adtunk.

Fontos! Köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni webáruházunkkal.  A hiba bejelentést megteheti emailben, személyesen, a félreértések elkerülése végett preferáljuk az írásbeli bejelentést. A hibabejelentésről a webáruház munkatársai minden esetben jegyzőkönyvet vesznek fel, melynek egy példánya a vevőt illeti, egy példány pedig a webáruházat. A reklamáció milyenségétől függően vagy azonnal döntünk a reklamációról vagy a törvényi határidőt betartva kivizsgáljuk azt.  
A szavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl feltétele, hogy a vásárló hitelt érdemlő módon igazolja a vásárlás tényét, azaz, hogy a terméket a webáruháztól vásárolta (számla). A teljesítéstől hat hónap eltelte után Ön köteles bizonyítani azt, hogy a felismert hiba már a teljesítés során is meg volt.
 
 
 
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.
 
11.1. KELLÉKSZAVATOSSÁG
 
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
 
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
 
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen. 
 
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
 
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.
 

Kellékszavatossági jogok speciális szabályai fogyasztói szerződés keretében eladott az áruk és digitális elemet tartalmazó árú esetében

Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására irányuló - szerződés esetén a „Kellékszavatossági jogok általános szabályai” pontban írtak a Fogyasztót a jelen pont szerinti eltérésekkel illetik meg.
Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására irányuló - szerződés esetén a Fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát az Eladó költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
Az Eladó megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne az Eladónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve az Áru hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
 
A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
  • az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette az alábbi feltételeket
    • az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
    • ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
  • megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét
  • ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét
  • a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá, vagy
  • az Eladó nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, az Eladót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg az Eladó nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
Általánosan érvényesülő szabály, hogy:
  • az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
  • ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló ésszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga az Eladónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el ésszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
  • a Fogyasztónak az Eladó költségére vissza kell küldenie az Eladónak az érintett árut és
  • az Eladónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
 
11.2. TERMÉKSZAVATOSSÁG

 

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania. Ebben az esetben Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Ilyen irányú igényét a forgalomba hozataltól számított két éven belül kérheti. Ez a határidő jogvesztő.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy (vagylagos feltételek):
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető,
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt a vevő kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

11.3. JÓTÁLLÁS

 

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

 

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek), valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei (a továbbiakban - jelen pontban - együtt fogyasztási cikként hivatkozva) eladása esetén.

 

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

 

Jótállási jogok
Ön – választása szerint–az alábbi jótállási igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

A kijavítási igény kezelésére a kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet azonban speciális szabályokat határozott meg, amelyeket a „Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pont alatt mutatunk be.

 

Érvényesítési határidő

 

A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
  1. 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
  2. 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  3. 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

 

Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok

 

A kijavítás kezelésekor az Eladónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül elvégezze. A kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.
Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a vásárló részére visszatéríteni.
Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.

 

Amennyiben az Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:
  • ha a Vásárló ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben, vagy
  • amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni, vagy
  • amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell számára a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül visszatéríteni.

 

Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg a Vásárló jogosult:

 

  • az Eladó felé kijavítási igényel fordulni, vagy
  • a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól, vagy
  • a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, vagy
  • amennyiben a Vásárló ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az Eladó költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8. napon belül a fogyasztási cikket ki kell cserélni, ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell nyolc napon belül visszatéríteni számára.

 

Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?

 

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher. 

A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

 

Három munkanapon belüli csereigény

 

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amennyiben a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A csereigényt az üzemebe helyezéstől/vásárlástól számított 3 munkanapon belül lehet érvényesíteni.

 

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

 

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

12.  VEVŐT MEGILLETŐ ELÁLLÁSI JOG
 
 
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő  14 nap.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

 

12.1. ELÁLLÁSI NYILATKOZAT, FOGYASZTÓT MEGILLETŐ ELÁLLÁS VAGY FELMONDÁSI JOG GYAKORLÁSA

 

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.

 

12.2. A FOGYASZTÓ ELÁLLÁSI NYILATKOZATÁNAK ÉRVÉNYESSÉGE

 

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni. 

 

12.3. AZ ELADÓ KÖTELEZETTSÉGEI A FOGYASZTÓ ELÁLLÁSA ESETÉN
 
12.3.1. Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

 

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

 

12.3.2.  Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

 

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.

 

12.3.3. Többletköltségek

 

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk. 

 

12.3.4. Visszatartási jog

 

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni. 

 

12.4.  A FOGYASZTÓ KÖTELEZETTSÉGEI ELÁLLÁS VAGY FELMONDÁSA ESETÉN

 

12.4.1. A termék visszaszolgáltatása

 

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

 

12.4.2. A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen költségek viselése

 

A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött - szolgáltatás nyújtásra vonatkozó - szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.

 

12.4.3. Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

 

A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

 

12.5. AZ ELÁLLÁSI JOG AZ ALÁBBI ESETEKBEN NEM GYAKOROLHATÓ

 

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
  1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  5. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  6. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  7. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  8. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  9. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  10. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  12. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  13. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
 
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért,
ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.


13. ADATKEZELÉSI INFORMÁCIÓK

13.1 Az webáruház a használata során rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, azokat harmadik fél részére nem továbbítja és nem adja ki, kivéve abban az esetben, amennyiben a megrendelés teljesítéséhez fuvarozó alvállalkozót vesz igénybe.

13.2 A webáruház a vásárló által rendelkezésre bocsátott adatokat célhoz kötötten,
kizárólag a megrendelés teljesítése és az esetlegesen létrejövő szerződés feltételeinek
későbbi bizonyítása érdekében tárolja. A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból. (pl. IP cím). Ezen adatokat webáruház jogilag indokolt és hitelesen alátámasztott esetben adja át az őt megkereső hatóságok részére.

13.3 A webáruház szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezi a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének,és melyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra.

13.4  A webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán megadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a számviteli törvény rendelkezéseinek megfelelően.
.

13.5 Adatai törlését ,módosítását bármikor kérheti írásban a debrecen@adix.hu e-mail címen.

13.6 A webáruház üzemeltetője a vásárló adatainak kezelésekor a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény mindenkor hatályos rendelkezései szerint jár el.
13.7 Ahhoz, hogy webáruházunkat még inkább a vevői igényekhez igazítsuk a Google Analytics rendszerek segítségével nyomon követjük a felhasználási szokásokat, mely szolgáltatások csak statisztikai adatokat biztosítanak, és nem nyújtanak semmilyen információt a webáruházat meglátogatók kilétét illetően.
 
14.  JOGÉRVÉNYESÍTÉS
 
14.1 Ön a termékkel vagy webáruházunk, munkatársunk tevékenységével a következő helyeken tehet panaszt:
       - üzletünkben: 4031 Debrecen, Házgyár utca 13.     
telefonon: +36 20 923 6708
       -e-mailben: debrecen@adix.hu
A hatályos jogszabályok értelmében a webáruház üzemeltetője a panasz kivizsgálását haladéktalanul megkezdi, erről értesíti a vásárlót és intézkedik annak orvoslásáról is.  

14.2 Egyéb panaszkezelési lehetőségek
 
Ön szóban vagy írásban közölheti a panaszát, amennyiben a termék Ön részére történő értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartásra, tevékenységre vagy mulasztásra vonatkozik.

A szóbeli panaszt vállalkozásunk azonnal megvizsgálja és ha szükséges orvosolja. Amennyiben Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a a panaszról a webáruház üzemeltetője jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát -személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben - a fogyasztónak átadja. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a vásárló részére
Az írásbeli panaszt - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül webáruházunk írásban, érdemben megválaszolja és intézkedik ennek közlése iránt.  A panaszt elutasítása esetén a válasz indoklással ellátott. A beérkezett panaszt a webáruház köteles azonosítószámmal látja el a későbbi könnyebb azonosíthatóság érdekében.
Amennyiben a panasz elutasításra kerül, akkor a vásárló panaszával – a webáruház írásbeli tájékoztatása mellett – a megfelelő hatósághoz fordulhat vagy békéltető testületi eljárást kezdeményezhet.
 
Webáruházunk a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.


Amennyiben a fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ön számára:
a) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
 
b) Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.
c) Békéltető Testület: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. 

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. 

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
 
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ bekeltetes.hu oldalon érhetők el. A vásárló itt találja meg a Békéltető Testületek elérhetőségeit.   

14.3 Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform az ec.europa.eu oldalon keresztül érhető el.
 
14.4 Tájékoztatás a digitális elemeket tartalmazó áruk működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről
 
A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. A weboldalon megjelenő adatokat MSSQL és MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.
 
Az Áruk lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás

A honlapon a megvásárolható Áruk lényeges tulajdonságairól az egyes Áruknál szereplő leírásokban adunk tájékoztatást.

 
15. EGYEBEK

15.1 A www.adixkisker.hu információs rendszerének biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy az alábbi óvintézkedéseket tegye meg, mielőtt az áruházat használja: használjon vírus védelmi szoftvereket friss adatbázissal,
-mindig telepítse le az operációs rendszer biztonsági frissítéseit..

15.2 A webáruház üzemeltetője nem felelős semmilyen kárért, amely a weboldalra való csatlakozás miatt következett be. A vásárlót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

15.4 A webáruházat üzemeltető vállalkozás bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

15.5 A szerződő Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket egymással békésen, tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezésére, szerződő Felek értékhatártól függetlenül kikötik a Debreceni Járásbíróság illetékességét.

16. FOGALMAK
 
Áru: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt:
  • ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos energia, valamint
  • ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit (a továbbiakban: a digitális elemeket tartalmazó áru)
Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában, vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit
 

Digitális szolgáltatás:

  •  olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy digitális adatokat hozzon létre, kezeljen, tároljon vagy azokhoz hozzáférjen, vagy
  •  olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi a fogyasztó és a szolgáltatás más igénybe vevői által feltöltött vagy létrehozott digitális adatok megosztását, illetve az azokkal való egyéb interakciót.
 
Felek: Eladó és Vevő együttesen
 
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
 
Fogyasztói szerződésolyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
 
Funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse
 
Gyártó: az Áru előállítója, importált Áru esetén az Árut az Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki vagy amely az Árun nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel
 
Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely eltér attól, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják
 
Kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy - átalakítás szükségessége nélkül - együtt tudjon működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják
 
Honlap: a jelen weboldal https://webshop.adix.hu/, amely a szerződés megkötésére szolgál
 
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
 
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését
 
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközolyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
 
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti Áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
 
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
 
Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy

Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
  1. a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
  2. a jogszabályon alapuló kötelező jótállás
Vételár: az Áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás
 
Online Piactér: Olyan szolgáltatás, amely a kereskedő által vagy a kereskedő nevében működtetett szoftvert, többek között weboldalt, valamely weboldal egy részét vagy valamely alkalmazást alkalmaz, és amelynek révén a fogyasztók távollevők közötti szerződést köthetnek más kereskedőkkel vagy fogyasztókkal.
 
17. VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK
 
A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);
  • 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
  • 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól.
  • 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet