Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Vásárlási feltételek

Preambulum

 

Köszönjük, hogy nálunk vásárolt!

 

 

Megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a hatályos ÁSZF tartalmát, ezért arra kérjük, hogy mielőtt véglegesíti megrendelését olvassa el a feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben az ÁSZF minden pontjával egyetért, és önmagára nézve kötelező érvényűnek tekinti.

 

Ha bármivel kapcsolatban kérdése merül fel (pl. vásárlás menete, webáruház működése stb.), kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!

 

A szerződés lényeges tulajdonságai:

1. Az üzemeltető adatai

2. ÁSZF hatálya, elfogadása
3. Megvásárolható termékek, szolgáltatások
4. Rendelési információk, a rendelés menete
5. A megrendelések feldolgozása

6. Fizetési feltételek
7. Szállítási feltételek
8. Házhoz szállítás díjszabása
9. A csomagok átvétele
10. Garancia. szavatosság
11. Az elállási jog
12. Elállási jog gyakorlása
13. Adatkezelési információk
14. Jogérvényesítés
15. Egyebek

16. Jogszabályok

 

  1. Az üzemeltető adatai

 

Név: Adix-Trade Kft.

Székhely: 4028 Debrecen, Nyíl u. 80.

Levelezési cím: 4028 Debrecen, Nyíl u. 80.

Nyilvántartásba bejegyző hatáság neve: Debreceni Törvényszék Cégbírósága

Cégjegyzékszám: 09 09 007299

Adószám: 11146106-2-09

Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-82387/2015

Képviselő: Juhász László, ügyvezető igazgató

Kapcsolattartó: Mile Tamás üzletvezető

Telefonszám: +36-52/450-520, 0620923-6708

E-mail: debrecen@adix.hu

Honlap: http://www.adiskisker.shoprenter.hu

Tárhelyszolgáltató: Shoprenter.hu Kft.

Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Elérhetőség: +36-1/234-5012, info@shoprenter.hu

 

 

 

  1. Az ÁSZF hatálya, elfogadása

 

Jelen szerződés hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.adixkisker.shoprenter.hu weboldalon található elektronikus piactéren (Adix kiskwer webáruház) történik. A felek között létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Az ÁSZF tartalmazza a feleket megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a szavatossági és felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit. Az ÁSZF a felek között létrejövő szerződés részét képezi.

 

  1. A szerződés nyelve, a szerződés formája

 

A szerződések nyelve: magyar. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó (vállalkozás) nem iktatja.

 

  1. Árak

 

Az árak forintban értendők, bruttó árak, azaz tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t, de nem tartalmazzák a szállítási és csomagolási költségeket. A díjmentes szállítási feltételekről az ÁSZF 8. pontja rendelkezik. Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltozás jogát fenntartjuk.

 

  1. Megvásárolható termékek

 

A webáruházban megjelenített termékek online, házhoz szállítással vagy személyes átvétellel rendelhetők meg. A vásárolt áruk jellemzőit a konkrét árucikk információs részéből tudhatja meg. Amennyiben kérdés merül fel a megvásárlandó árucikkel kapcsolatban, ügyfélszolgálatuk készséggel áll rendelkezésre az 1. pontban ismertetett elérhetőségeken.  A vállalkozás által forgalmazott termékek használati utasítása, biztonságtechnikai adatlapja – ahol ezt jogszabály előírje – az áruhoz mellé csatolásra kerül. A leírás esetleges pontatlanságáért nem vállalunk felelősséget. A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár, a feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek. Az esetleges elírásokból eredő károkért cégünk nem vállal felelősséget.

 

  1. Rendelési információk

 

  1. Az adixkiskerweb.shoprenter.hu webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”) szabályozza. A webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
  2. A webáruház szolgáltatásait bárki jogosult igénybe venni, amennyiben a weboldalon érvényesen és sikeresen regisztrálja magát, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat. A regisztráció a weboldal felső részének jobb oldalán található linkre való kattintással tehető meg, az ott található adatok, adatlap kitöltésével. A regisztrációt kollégánk minden esetben elbírálja és visszaigazolja, emailben történő értesítéssel.  A regisztráló partner által tévesen/hiányosan/pontatlanul megadott adatokra vagy az adixkisker.shoprenter.hu oldalon elvégzett bármely adatmódosítási, adatrögzítési károkért cégünk nem vállal felelősséget. A webáruház üzemeltetőjét nem terheli felelősség abból adódó károkért sem, ami azért következik be mert a regisztráló partner jelszavát elfelejti vagy az illetéktelen személy számára, az üzemeltetőnek nem felróható okból hozzáférhetővé teszi.  A regisztráló vállalja, hogy jelszavát körültekintően kezeli, őrzi és illetékteleneknek nem adja át.
  3. A honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és ezen belül az egyes termékeket. Az egyes termékekre kattintva találja a termék fotóját, cikkszámát, ismertetőjét, árát. Önnek vásárlás esetén a honlapon szereplő bruttó árat kell megfizetnie. A termékek legtöbbje fényképpel is ellátott, melyek szerzői jogi védelem alatt állnak. Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk!
  4.  Kosárba helyezés és kosár megtekintése A Termék kiválasztása után Ön a "Kosárba rakom" gombra kattintva helyezhet - tetszőleges számú - terméket a kosárba anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne, mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek. A Kosár tartalmát Ön a termék melletti jobb oldalon láthatja. A Kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig – a "Rendelés véglegesítése" gomb megnyomásáig – szabadon módosítható, a kosárból tetszés szerinti távolíthatók el, és adhatók hozzá termékek, illetve a kíván termékszám megváltoztatható. Amennyiben meg szeretné tekinteni a kosara tartalmát, akkor kattintson a jobb oldalon található Kosár gombra. Itt lehetősége van a kiválasztott termékeket eltávolítani a kosárból, illetve a termék darabszámát megváltoztatni a plusz, mínusz gombok megnyomásával vagy begépeléssel.  Ha itt úgy dönt, hogy a kiválasztott terméket ismét meg szeretné nézni vagy újabb terméket szeretne a kosárba helyezni, úgy kattintson a „Vásárlás folytatása” gombra! Amennyiben Ön nem kíván több terméket a kosárba helyezni, úgy kattintson a „Pénztár/Tovább a pénztár” gombra!
  5. Vásárlói adatok megadása „A tovább a pénztárba” gomb lenyomását követően megjelenik egy bejelentkezési felület. Itt bejelentkezhet belépési adataival, vagy ha még nem regisztrált megadhatja adatait és regisztrálhat (visszaigazolás után tud belépni).   A „Tovább a Szállítási mód” ikonra kattintva tud továbblépni, itt kell bejelölnie, hogy a megrendelt terméket személyesen kívánja átvenni (személyes átvétel), vagy házhozszállítást kér futárszolgálattal. Kiszállítás esetén a rendszer jelzi a kiszállítás díját, melyet Ön köteles megfizetni megrendelés esetén. A csomagot a GLS futárszolgálat szállítja el az Ön által megadott címre. A személyes átvétel menüpontra kattintva üzletünkben van lehetősége a termék átvételére, egyeztetett időpontban. Ha bejelölte a megfelelő szállítási módot, a fizetési mód kiválasztása következik. Az alábbi fizetések közül tud választani: banki átutalás, utánvét. Itt tudja kiválasztani a számlázási adatokat is (alapértelmezésben a regisztrációkor megadott cím, ha ezen változtatni szeretne, akkor a cím hozzáadása gombbal teheti. A jobb oldali menüsorban tudja begépelni kuponkódját, amennyiben rendelkezik kuponnal.
  6. A rendelés áttekintése A fenti szövegdobozok kitöltését követően Ön az „Összegzésgombra kattintva láthatja összegezve az Ön által korábban megadott adatokat, így a Kosár tartalmát, a felhasználói, számlázási és szállítási adatokat és az Ön által fizetendő összeget (nettó- és bruttó). A „Megjegyzés” szövegdobozban Ön tetszőlegesen adhat meg további információt.
  7. A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)

Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni

kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy előbb el kell fogadni a vásárlási feltételeket (pipa a négyzetbe), majd a „Megrendelem”

gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A megrendelés leadása nem minősül szerződésnek, a teljesítésig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre elektronikus formában van lehetőség. A Felek között a szerződés a rendelés visszaigazolásával jön létre. A webáruházban megrendelt, de személyesen átvétel is távollévők között megkötött szerződésnek minősül. A jelen ÁSZF rendelkezései szerint Ön a „Megrendelem” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem kerül visszaigazolásra, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

 

A megrendelést a Szolgáltató csak akkor fogadja el, ha Ön a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. (Ha az Ügyfél valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól.)
A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

Az Ügyfél a megrendelés leadásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési és Felhasználási Feltételeket (Vásárlási feltételeket) elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.

 

  1.  Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte

 

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 16.30 óráig történik. A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. A szerződés az Ön által tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre.


Amennyiben a webáruházban található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, melynek adatait, elérhetőségét az 1. pontban találja.

A weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát vállalkozásunk fenntartja azzal, hogy a módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.

A raktáron levő termékeknél teljesítési határidő a visszaigazolástól számított 3 munkanapon belül. A nagyobb terjedelmű vagy több tételből álló megrendelés esetén fuvarszervezés miatt ez a határidő lehet hosszabb, de ez minden esetben egyeztetésre kerül az ügyféllel. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.


5.1 Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.
A személyes adatok (pl.: számlázási cím, szállítási cím, telefonszám, stb…) tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható a fiók menüpontban (a webáruház felső menüsorában az Üdvözöljük szó melletti legördülő menüből választható ki). Ha tévedésből mégis mást rendelt, mint amit szeretett volna, és ezt utólag, a lehető legrövidebb időn belül észreveszi, kérjük, jelezze ügyfélszolgálatunk, a debrecen@adix.hu e-mail címen, vagy az 52/450-520-as telefonszámon.
 


5.2 Visszaigazolás

A 2001.évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a webáruház azonnali értesítést küld a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Jelzés értékkel bír: jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét a rendszer regisztrálta és továbbította illetékes munkatárs felé.

Cégünk a megrendelés megérkezését követően köteles az Ön részére a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a webáruház ajánlati kötöttsége, illetve az Ön bárminemű kötelezettsége automatikusan megszűnik.

A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik. A szerződés kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, iktatásra nem kerül és a későbbiekben nem kereshető vissza.


Amennyiben a legnagyobb gondossága ellenére olyan ár kerül feltüntetésre, amely a piaci áraknak ellentmond, jelentősen eltér a termék közismert becsült árától, a szolgáltató nem köteles leszállítani a terméket. Ez különösen igaz a rendszerhiba miatt 0-Ft. vagy 1-Ft. -on megjelenített árakra. Ilyen esetben a szolgáltató azonnal javítja az árat és felajánlja a vásárlónak a helyes áron történő vásárlást. A vásárló ezt nem köteles elfogadni, elállhat a megrendeléstől, tekintettel arra, hogy szerződés nem jött létre a két fél között.


6.  Fizetési feltételek


Áruházunkban lehetőség van banki átutalással, utánvéttel és személyes átvétel esetén készpénzzel és bankkártyával történő fizetésre.

7. Szállítási feltételek

7.1 A küldemények szállítása futárszolgálattal vagy személyes átvétel esetén saját fuvareszközzel történik. A termék szállítási idejét a visszaigazoló e-mail tartalmazza. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon.
Szállítási módok:
- Futárszolgálat,
- személyes átvétel esetén a vevő gondoskodik az elszállításról.

A megrendelt terméket a csomag átvételekor a futárnak vagy személyes átvétel esetén az üzletben kell munkatársunknak megfizetnie. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát és az esetleges garancia levelet a csomag tartalmazza.

8. Házhoz szállítás díjszabása

A termékek pontos szállítási díja a termékoldalon található.

Magyarország területén         0-40 kg-ig    1200 Ft + áfa.
 

40 kg felett – egyedi megállapodás tárgyát képezi a szállítási díj.

Nettó 20.000 Ft feletti rendelés esetén (egyszeri kiszállítással) szállítási költséget nem számolunk fel!

9. A csomagok átvétele


9.1 Amennyiben Ön futárszolgálattal rendelte csomagját, a kiszállítás időpontjában kérjük a csomagot tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni.
Ezt követően olyan reklamációt, ami az áru hiánya miatt adódik a webáruháznak nem áll módjában elfogadni. Kérjük, amennyiben a csomag átvételekor hiányt tapasztal vagy elégedetlen a szállítással - még a szállítmányozó jelenlétében -, jegyzőkönyv felvételével dokumentálja észrevételét. Ha olyan külső sérülést lát a termék csomagolásán, amelyből feltételezni lehet a termék sérülését is, ne vegye át a csomagot. Ha a csomag sértetlen, a termék belül mégis sérült, akkor azt 24 órán belül jelezze ügyfélszolgálatunknak. Ha a termék a csomagoláson belül sérült, kérjük a csomagoló anyagot ne dobja ki, mert anélkül nem fogja tudni igazolni a csomag külső sértetlenségét.


9.2 A megrendelt terméket – a Vásárló előzetes jelzés alapján - személyesen is átveheti a webáruház üzletében:

4028 Debrecen, Nyíl u. 80.


10. Garancia, szavatosság
 

Ön a webáruházzal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek.

Nem fogyasztóval (azaz vállalkozással) kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Ön – választása szerint– az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a webáruház üzemeltetője számára más igénye teljesítéséhez képest, aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását.  A hibát – amennyiben a webáruház üzemeltetője nem tudja megoldani - a webáruház költségére Ön is kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra okot adtunk.

Fontos! Köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni webáruházunkkal.  A hiba bejelentést megteheti emailben, személyesen, a félreértések elkerülése végett preferáljuk az írásbeli bejelentést. A hibabejelentésről a webáruház munkatársai minden esetben jegyzőkönyvet vesznek fel, melynek egy példánya a vevőt illeti, egy példány pedig a webáruházat. A reklamáció milyenségétől függően vagy azonnal döntünk a reklamációról vagy a törvényi határidőt betartva kivizsgáljuk azt.  

A szavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl feltétele, hogy a vásárló hitelt érdemlő módon igazolja a vásárlás tényét, azaz, hogy a terméket a webáruháztól vásárolta (számla). A teljesítéstől hat hónap eltelte után Ön köteles bizonyítani azt, hogy a felismert hiba már a teljesítés során is meg volt.
 

10.3. Termékszavatosság

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania. Ebben az esetben Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Ilyen irányú igényét a forgalomba hozataltól számított két éven belül kérheti. Ez a határidő jogvesztő.


A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy (vagylagos feltételek):
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető,
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt a vevő kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.


11. Az elállási jog 

 

Tájékoztatjuk, hogy a 45/2014 (II. 26.) Korm. rendeletben foglalt elállási jog csak azon vásárlókat illet meg, akik a Ptk. szerint fogyasztónak minősülnek. A Ptk. 8:1. § (1) bekezdésének 3. pontja szerint „fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.” Azaz nem illeti meg az elállási jog a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.

Önt a megrendelt termék(ek) kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől és visszaküldheti a megrendelt terméket. Az elállási jog gyakorlása esetén Önt a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, cégünk azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését, ezért kérjük kiemelten figyeljen oda a megrendelt és kézhez kapott termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatból eredő károk megtérítése Önt terheli.

12. Elállási jog gyakorlása

Amennyiben Ön eláll a szerződéstől és élni szeretne elállási jogával, annak jelzését kérjük a könnyebb bizonyíthatóság érdekében főként írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével) tegye meg részünkre az ismert elérhetőségeken, haladéktalanul.

A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével a jelzését követő 14 napon belül tudja visszaküldeni cégünk részére. Fontos, hogy a termék visszaküldésével, visszaszolgáltatásával kapcsolatosan felmerült költségek a vásárlót terhelik, a portósan (utánvéttel) feladott csomagokat a webáruháznak nem áll módjában átvenni, azok visszaküldésre kerülnek a feladónak.

Cégünk a csomagot beérkezés követően átnézi, megvizsgálja a visszaküldött terméket. Ha mindent rendben talál a visszaszolgáltatást követően legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a termék árát, beleértve a szállítási díjat is, kivéve azokat a többletköltségeket, amely amiatt merült fel, mert Ön az általunk felajánlott legkedvezőbb áru fuvarozási mód helyett Önként eltérő fuvarozási módot választott. 

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket,
vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni
 

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért,
ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.


13.Adatkezelésiinformációk

13.1 Az webáruház a használata során rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, azokat harmadik fél részére nem továbbítja és nem adja ki, kivéve abban az esetben, amennyiben a megrendelés teljesítéséhez fuvarozó alvállalkozót vesz igénybe.


13.2 A webáruház a vásárló által rendelkezésre bocsátott adatokat célhoz kötötten,
kizárólag a megrendelés teljesítése és az esetlegesen létrejövő szerződés feltételeinek
későbbi bizonyítása érdekében tárolja. A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból. (pl. IP cím). Ezen adatokat webáruház jogilag indokolt és hitelesen alátámasztott esetben adja át az őt megkereső hatóságok részére.

13.3 A webáruház szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezi a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének,és melyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra.

13.4  A webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán megadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a számviteli törvény rendelkezéseinek megfelelően.
.

13.5 Adatai törlését ,módosítását bármikor kérheti írásban a debrecen@adix.hu e-mail címen.

13.6 A webáruház üzemeltetője a vásárló adatainak kezelésekor a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény mindenkor hatályos rendelkezései szerint jár el.

13.7 Ahhoz, hogy webáruházunkat még inkább a vevői igényekhez igazítsuk a Google Analytics rendszerek segítségével nyomon követjük a felhasználási szokásokat, mely szolgáltatások csak statisztikai adatokat biztosítanak, és nem nyújtanak semmilyen információt a webáruházat meglátogatók kilétét illetően.

 

14.  Jogérvényesítés

14.1 Ön a termékkel vagy webáruházunk, munkatársunk tevékenységével a következő helyeken tehet panaszt:
       - üzletünkben: 4028 Debrecen, Nyíl u. 80.       

telefonon: 06 52 450-520
       -e-mailben: debrecen@adix.hu

A hatályos jogszabályok értelmében a webáruház üzemeltetője a panasz kivizsgálását haladéktalanul megkezdi, erről értesíti a vásárlót és intézkedik annak orvoslásáról is.  


14.2 Egyéb panaszkezelési lehetőségek

Ön szóban vagy írásban közölheti a panaszát, amennyiben a termék Ön részére történő értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartásra, tevékenységre vagy mulasztásra vonatkozik.

A szóbeli panaszt vállalkozásunk azonnal megvizsgálja és ha szükséges orvosolja. Amennyiben Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a a panaszról a webáruház üzemeltetője jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát -személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben - a fogyasztónak átadja. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a vásárló részére

Az írásbeli panaszt - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül webáruházunk írásban, érdemben megválaszolja és intézkedik ennek közlése iránt.  A panaszt elutasítása esetén a válasz indoklással ellátott. A beérkezett panaszt a webáruház köteles azonosítószámmal látja el a későbbi könnyebb azonosíthatóság érdekében.

Amennyiben a panasz elutasításra kerül, akkor a vásárló panaszával – a webáruház írásbeli tájékoztatása mellett – a megfelelő hatósághoz fordulhat vagy békéltető testületi eljárást kezdeményezhet.
 

Webáruházunk a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.


Amennyiben a fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ön számára:
a) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

 

b) Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

c) Békéltető Testület: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. 

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. 

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
 

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ bekeltetes.hu oldalon érhetők el. A vásárló itt találja meg a Békéltető Testületek elérhetőségeit.   


14.3 Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform az ec.europa.eu oldalon keresztül érhető el.

 

15.Egyebek

15.1 A www.adixkisker.shoprenter.hu információs rendszerének biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy az alábbi óvintézkedéseket tegye meg, mielőtt az áruházat használja: használjon vírus védelmi szoftvereket friss adatbázissal,
-mindig telepítse le az operációs rendszer biztonsági frissítéseit..

15.2 A webáruház üzemeltetője nem felelős semmilyen kárért, amely a weboldalra való csatlakozás miatt következett be. A vásárlót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

15.4 A webáruházat üzemeltető vállalkozás bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

15.5 A szerződő Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket egymással békésen, tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezésére, szerződő Felek értékhatártól függetlenül kikötik a Debreceni Járásbíróság illetékességét.


 

16. Vonatkozó jogszabályok

A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;

2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;

45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól.